T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / EYÜPSULTAN - Ahmet Edip Önder Özel Eğitim Meslek Okulu

Yiyecek İçecek Hizmetleri

YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANININ TANIMI VE AMACI  

  Yiyecek  İçecek  Hizmetleri  Alanı;  Mutfak,  Servis  ve  Bulaşık  dallarına  ait  yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır. 

 

  Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı; 

1.  Mutfak  

2.  Servis ve Bulaşık dallarını içermektedir.  

 

  Bu  dallar  isimlendirilirken  yaygın  ve  örgün mesleki  eğitim  kurumlarında  uygulanan alan  dal  yapısı  ile  Mesleki  Yeterlilik  Kurumu  tarafından  yayımlanan ulusal  meslek  standartları ve ulusal mesleki yeterlilikler dikkate alınmıştır. 

        Alanın Tanımı 

  Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı; Mutfak, Servis ve Bulaşık dallarına ait bilgi, beceri,  tutum ve  iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanlarının yetiştirmesine yönelik eğitim verilen bir alandır.  

  Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi,  ihtiyaç,  yetenek  ve  bireysel  farklılıkları  dikkate  alınarak  Mutfak, Servis  ve  Bulaşık  dallarının  yeterliliklerine  sahip  meslek  elemanı  yetiştirilmesinin  öngörüldüğü  alan  olarak  tanımlanması uygun görülmüştür. 

        Alanın Amacı 

  Bu alanda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi öğrencilere; Mutfak, Servis ve  Bulaşık dallarına ait yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. 

 

        YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANININ DALLARI 

       1.  MUTFAK 

       Tanımı 

  Mutfak dalı;  temel  tahıl  tatlıları hazırlayıcısı,  temel sütlü  tatlıları hazırlayıcısı, hamur  hazırlayıcısı, kurabiyeci, gözlemeci, ekmekçi, simitçi, pideci, pizzacı, erişte hazırlayıcı, krep  hazırlayıcı,  kek  hazırlayıcı,  sebzeleri  pişirmeye  hazırlayıcı,  kahvaltı  hazırlayıcı,  salata  hazırlayıcı yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.  Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları,  ilgi,  ihtiyaç,  yetenek  ve  bireysel farklılıkları  dikkate  alınarak mutfak  dalının  yeterliliklerine  sahip  meslek  elemanı  yetiştirilmesinin  öngörüldüğü  dal  olarak  tanımlanması  uygun görülmüştür. 

       Amacı 

  Bu  dalda  hafif  düzeyde  zihinsel  yetersizliği  ve  otizmi  olan  öğrencilere;  temel  tahıl  tatlıları hazırlayıcısı, temel sütlü tatlıları yardımcısı, hamur hazırlayıcı, kurabiyeci, gözlemeci,  pideci,  ekmekçi,  simitçi,  pizzacı,  erişte  hazırlayıcı,  kek  hazırlayıcı,  sebzeleri  pişirmeye  hazırlayıcı,  kahvaltı  hazırlayıcı,  salata hazırlayıcı  yeterliliklerinin  kazandırılması  amaçlanmaktadır. 

     2.  SERVİS VE BULAŞIK 

     Tanımı 

  Servis ve bulaşık dalı; servis ön hazırlayıcı, taşıyıcı boş toplayıcı, yiyecek servis elemanı yardımcısı,  içecek hazırlayıcısı,  içecek  servisçisi, oda  servis ofisi düzenleyicisi, elde bulaşık yıkayıcı,  makinede  bulaşık  yıkayıcı,  bulaşıkhane  temizleyicisi  yeterliliklerini  kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

  Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği ve otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi,  ihtiyaç,  yetenek  ve  bireysel  farklılıkları  dikkate  alınarak  servis  ve bulaşık  dalının yeterliliklerine  sahip meslek  elemanı  yetiştirilmesinin  öngörüldüğü  dal  olarak  tanımlanması uygun görülmüştür. 

     Amacı 

  Bu  dalda  hafif  düzeyde  zihinsel  yetersizliği  ve  otizmi  olan  bireylere;  servis  ön hazırlayıcısı,  taşıyıcı  boş  toplayıcı,  servis  elemanı  yardımcısı,  içecek hazırlayıcı,  içecek servisçisi, oda servis ofisi düzenleyicisi, elde bulaşık yıkayıcısı, makinada bulaşık yıkayıcısı, bulaşıkhane temizleyicisi gibi yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. 

 

12-04-201812-04-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 18.10.2016 - Güncelleme: 18.06.2025 23:24 - Görüntülenme: 2815
  Beğen | 5  kişi beğendi